London

WEDNESDAY. Första dagen i skolan avklarad. Min värdmamma Mrs. Mac Sharry körde mig till skolan, tack och lov. Hon är jätte snäll. Nästan för snäll. I skolan blev vi bara informerade om hur saker går till, var bygnaderna ligger och fick våra ID-kort så att vi kan ta oss in på skolan. Mitt kort blev jätte dåligt, not a surprise though. Fast bättre än matkortet på Polhem. När vi blev släppta runt kl 12 bestämde vi oss för att ta tåget till Kingston för att äta något innan vi skulle bowla med de andra svenska elverna. Det blev någon italiensk restaurang. Som alla andra restauranger var den dyr. Tur att de hade sitt special offer. Två main courses för drygt 7 pund. Jag känner att pengarna jag har inte kommer att räcka långt. Hemresan gick inte alls lika bra som ditresan. Så fort vi kom tillbaka till Twickenham skulle vi hitta var jag skulle ta bussen ifrån. Så klart hade jag glömt var Mrs. Mac Sharry hade pekat när vi satt i bilen. Så i drygt en timme gick jag, Jessica och Mikaela och letade efter var jag skulle ta bussen. Sedan bestämde vi oss för att följa Mikaela hem till Whitton och sedan gå tillbaka till Twickenham där jag skulle träffa Lisa och ta bussen tillsammans med henne. Som vanligt hade Mikaela glömt vägen hem. Tur att vi hade en scout med oss: Jessica, som fick sköta kartan. Eftersom att jag höll den fel. Jessica och jag gick tillbaka till Twickenham och jag ringde Lisa för att ta reda på var hon var. Hon stod vid skolan och skulle bli hämtad av sin värdpappa, och tack och lov erbjöd han sig att köra mig hem också. Eftersom att jag bor på vägen hem till dem. Great! Undrar hur det kommer att gå imorgon. Jag vet i alla fall var jag ska ta bussen till Twickenham. Det är lätt, brevid Mc Donald's. 

Kommentarer
Postat av: mittmsnmail

Du skulle haft en kompass i julklapp ju

2009-01-08 @ 06:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0