09.01.08

DAY THREE. Idag gick det bättre. Även om jag försov mig 1 timme och fick stressa på morgonen för att komma i god tid till bussen. Lyckades komma hela 30 minuter tidigare till skolan. Ändå ganska skönt då jag fick vända halvägs till skolan från busshållsplatsen för att möta Lisa som inte hittade till skolan. Nu hittar jag i alla fall omkring Twickenham Station. Vi hade drygt 2 timmars lunch och bästämde oss för att gå hem till Jessica som bor närmast skolan. Men först skulle vi stanna på Tesco's för att köpa lunch. Vägen till Tesco's tog alldeles för lång tid (40 minuter), så vi fick gå direkt tillbaka till skolan där vi satte oss utanför Harlequin's och åt vår lilla lunch. Well, det som var kvar när vi kom fram. Vår första matte lektion var inställd så vi satt i koridoren och väntade och pratade med en elev från Stockholm som har bott här i drygt ett år. Han är lite feminim. Nångra engelska elever som satt på golvet en bit bort blev utslängda för att de vart lite för högljuda och för att de inte var svenskar. Deras miner när koridorsvakten sa "Excuse me, You'll have to move. You're to loud. You have to go downstairs." och sedan vänder sig till oss och säger "You'll have to move, you... Oh no, Sorry. You're swedish" var rolig. Sedan fick de förklarat att de var tvugna att sätta sig en trappa ner för att det var den svenska korridoren. Efter skolan gick vi en runga in till Twickenham för att köpa Pay as you go kort till Jessica och Mikaela och sedan gå till the Post office för att fråga några frågor om våra busskort. När jag tog bussen tillbaka till Hanworth lyckades jag att hoppa av hela 5 busshållsplatser för tidigt. Lyckat. inte lätt att hitta när det är mörkt ute.


Kommentarer
Postat av: mittmsnsmail

Det gäller att hålla ordning på kläderna från början. Ingen Turkröra.

2009-01-09 @ 10:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0